Aïda Llauradó proposa un nou model de mobilitat amb la transformació de la C-31 en una avinguda metropolitana i verda
Aïda Llauradó, candidata a l’alcaldia de Badalona En Comú Podem, ha proposat un nou model de mobilitat a l’acte «C31: Una gran avinguda metropolitana i verda» acompanyada de la líder dels comuns Jéssica Albiach, el tècnic de la PTP Carles Garcia, i l’arquitecte Josep Maria Carrera
El Centre Cívic de Can Cabanyes ha acollit l’acte «C31: Una gran avinguda metropolitana i verda» de Badalona En Comú Podem, on s’ha parlat de la necessitat de recosir la ciutat i acabar amb la frontera física i social de l’autopista C31. Jéssica Albiach, Presidenta d’En Comú Podem, ha fet suport a la proposta i l’ha valorat com una de les claus per replantejar aquesta infraestructura caduca. Carles Garcia, tècnic de Promoció del Transport Públic (PTP), ha fet balanç de la necessitat de canviar el paradigma a la ciutat amb aquesta autopista, de la mateixa manera que l’arquitecte i coordinador del Pla Metropolità de Barcelona 2010 Josep Maria Carrera, que ha fet un repàs històric de l’autopista i ha situat que després de 100 anys de l’anomenat Pla Fradera, cal que es prioritzi la ciutat de Badalona i la sostenibilitat, i avançar cap a aquest projecte i convertir l’autopista en un eix centralitzador de la ciutat.
Llauradó ha ressaltat que per fer realitat un canvi en matèria de mobilitat sostenible, cal prendre mesures de transformació urbana que suposin un canvi real i durador. Ha fet referència a la crisi climàtica, la contaminació i els seus efectes negatius en la salut, i ha afirmat que per garantir el futur sostenible de la ciutat, s’han de fer canvis profunds en l’estructura urbana actual.
La C31 va ser construïda l’any 1968 pel govern franquista, sense tenir en compte el benestar de la ciutadania, i avui ocupa 200.000 metres quadrats amb el pas de 70.000 vehicles al dia. Això comporta una gran contaminació i fragmentació urbana. Llauradó ha posat en relleu que aquesta autopista genera degradació de l’espai públic als barris com Sant Crist, racons que generen inseguretat, foscor als túnels i la segregació social, econòmica, urbanística, educativa, mediambiental i de mobilitat.
Badalona En Comú Podem presenta d’aquesta manera una proposta a 10 anys vista, oberta a la ciutat, per transformar la C31 en una avinguda metropolitana i verda. Una nova oportunitat, ha dit Llauradó, per debatre amb la ciutadania i altres partits polítics per fer possible la transformació de l’autopista. Badalona En Comú Podem està disposada a liderar aquest canvi i la situa com una de les seves prioritats.